خسروی سهلآبادی مطرح کرد:
|
|
بررسی برنامه های دو سرپرست وزارتخانه های آموزش پرورش و علوم در کمیسیون آموزش مجلس
سرویس: اجتماعی
![]() عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری موضوعات مورد بحث در کمیسیون متبوع خود گفت: مشکلات موجود بر سر راه سیستم آموزشی کشور طی چند جلسه با مسئولان مربوط اعم از تسریع در تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی و ایجاد عدالت آموزشی در دانشگاهها بررسی شد.
|
ابوالقاسم خسروی سهلآبادی در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه شروع سال تحصیلی جدید بهانهای برای حضور مسئولان مربوط اعم از سرپرست وزارت آموزش و پرورش و همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شده است، افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای بررسی مشکلات موجود بر سر راه سیستم آموزشی کشور طی چند جلسه با مسئولان مربوط موضوعات مختلفی را اعم از تسریع در تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی و ایجاد عدالت آموزشی در دانشگاهها جلسه داشته است.
نماینده مردم تربتحیدریه، مهولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با یادآوری حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در روز یکشنبه 14 مهر یادآور شد: مسائل و مشکلات آموزش و پرورش کشور با حضور فانی سرپرست این وزارتخانه بررسی شد.
وی در ادامه با اشاره به حضور سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: توفیقی در ابتدا گزارشی درخصوص شروع سال تحصیلی ارائه کرده و پس از آن دیدگاههای خود را در ارتباط با دانشگاههایی که در تراز با جمهوری اسلامی ایران باشد، مطرح کرد.
خسروی سهلآبادی ادامه داد: توفیقی به نوعی برنامه و دیدگاه خود را پس از تصدی بر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون مذکور تشریح کرده و محیط وزارتخانه مذکور را پس از سکانداری آن برای نمایندگان متصور شد.
نماینده مردم تربتحیدریه، مهولات و زاوه با یادآوری اظهارات جعفر توفیقی درخصوص فعال بودن دانشگاه در سه بُعد مختلف افزود: توفیقی در توضیح برنامههای خود به این موضوع اشاره کرد که دانشگاه باید به رسالت خود یعنی تولید و انتشار علم توجه ویژهای داشته باشد، چرا که وظیفه دانشگاه افزایش و توسعه سطح علمی کشور است.
این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به بخش دیگری از اظهارات سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: توفیقی معتقد است دانشگاه باید به بحث اخلاق، فرهنگ، تربیت دینی و معنوی توجه ویژهای داشته باشد.
خسروی سهلآبادی ادامه داد: سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کنار ابعاد مهمی که در کمیسیون مذکور مطرح کرد به این نکته که دانشگاه باید مسئولیت اجتماعی و کارهای پژوهشی که نیاز جامعه و مردم است را در دستور کار خود قرار دهد، نیز اشاره کرد.
وی با بیان اینکه در جریان بررسی مشکلات دانشگاههای کشور با حضور توفیقی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موضوعات مربوط به سخت بودن مسیر اخذ رأی اعتماد سرپرست فعلی وزارت علوم از مجلس مطرح شد، افزود: برخی نمایندگان با اشاره به حوادث سال 88 و پیش کشیدن مسئله فتنه در آن زمان خواهان توضیحات توفیقی شدند.
خسروی سهلآبادی با یادآوری اظهارات توفیقی درخصوص سخنرانی خود در 26 خرداد سال 1388 گفت: توفیقی در دفاع از خود به این موضوع اشاره کرد که سخنرانی مذکور قبل از 29 خرداد سال 1388 یعنی قبل از فرمایش رهبری بوده و من پس از آن دیگر هیچ سخنرانی نکردهام.
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه برخی انتقادات به توفیقی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مبنی بر سیاسی بودن شخصیت وی بوده، گفت: توفیقی در دفاع از خود در برابر این انتقاد گفت شخصیت من با توجه به رزومه کاری و زندگینامه من بیشتر علمی است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه توضیحات جعفر توفیقی تاحدودی توانست نظر اعضای کمیسیون آموزش مجلس را مثبت کند، تصریح کرد: نظر نمایندگان درخصوص شخصیت علمی و مدیریت آموزشی توفیقی مثبت بوده اما درخصوص مباحث و چهره سیاسی وی تا حدودی همچنان نظرات منفی است.