دکتر خسروی نماینده تربت حیدریه،مه ولات وزاوه «پیروزی هسته ای» و «دیپلماسی تعامل» (آثار و نتایج آن)
توافق «بزرگ» هسته ای در اولین مرحله با موفقیت به پایان رسید و انعکاس پرسروصدایی در عرصه رسانه ها و محافل سیاسی و دیپلماتیک جهانی به دنبال داشت این واقعه عظیم دیپلماتیک «واقعیتهایی» را برای ما و جهان آشکارساخت و درسهایی را روشن و شاید «روشن تر» کرد که به چند مورد گذرا می پردازیم :
برای ما و دوستان داخلی :
- این توافق اثبات کرد که به قول رهبر انقلاب همانگونه که دشمنان و بدخواهان ملت ایران رو به انهزام و ضعف هستند ما «رو به جلو» و«پیشرفت» و «قدرت یابی» بهتر هستیم.رقبا و دشمنانی که تا همین دیروز به کمتر از «لیبیزاسیون» ایران در قضیه هسته ای راضی نمیشدندو یا حتی زمانی با افکار مالیخولیایی همراهی میکردند که میخواست سرنوشت«اوسیراک»عراق رابرسر تاسیسات هسته ای ما بیاورند اکنون کنار میز مذاکره حاضر شده شرایط ما راپذیرفته و حق ملت ایران را در «دستیابی به انرژی صلح آمیزهسته ای» به رسمیت می شناسند.
2- این مهم دراین توافق اثبات شد که اگر بر «اصول و ارزشهای» ایدئولوژیک ودینی و ملی و انقلابی خود «پا فشاری» کنیم بسان همانند«فتح الفتوح»های متعدد ما در جنگ تحمیلی و سایر عرصه های موفق انقلاب، فاتح «عرصه های دیپلماتیک» نیز خواهیم بود.
افزایش مراکز دانشجویی به میزان نیاز جامعه / تحقق پیشتازی جامعه اسلامی در دانشگاهها
خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث گسترش دانشگاهها باید به دور از احساس عمل کرد و باید به میزان نیاز جامعه این مراکز افزایش یابند.
ابوالقاسم خسروی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: 16 آذر به عنوان روزی که جامعه اسلامی نسبت به جایگاه رفیع علم و دانش، روحیه پژوهش و مقام ارزشمندی که دانشجویان در جامعه اسلامی دارند به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است.
وی افزود: این روحیه آرمان خواهی در بین دانشجویان و جوانان و تلاش این افراد برای زنده ماندن فضای دانشگاهها مورد نیاز است، دانشجویان باید استعدادها و نیازهای جامعه را بشناسند و عدالت خواه باشند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانشجویان باید سیاستهای جهان اسلام را بشناسند و ارتباط منسجم با دولتمردان و سیاستگذاران داشته باشند.
خسروی تاکید کرد: پویایی و تحرک دانشگاههای اسلامی باید در این روز یادآوری شود و شهدای دانشگاههای مختلف مثل شهید همت، شهید بابایی باید الگوهای دانشگاهها قرار بگیرند.
وی درباره طرح دانشگاههای اسلامی افزود: دانشگاهی که در نظر انقلاب اسلامی قرار دارد دانشگاهی است که در مرحله نخست رشد علمی و تولید علم داشته باشد و در واقع نگاه تقلیدی علمی در مراکز دانشگاهی وجود نداشته باشد.
دکتر خسروی : روز دانشجو نماد دانش و عینیت بخشیدن به آرمان های بلند انقلاب و روز ارج نهادن به دانشجو و نمایش قدرت علمی دانشجویان و فتح قله های بلند علم و معنویت است
دکتر خسروی نماینده مردم شریف شهرستانهای تربت حیدریه ،مه ولات و زاوه در رابطه با روز دانشجو : 16 آذر روز دانشجو را به تمامی دانشجویان اهل معرفت و بصیرت و مجاهدان عرصه جهاد فرهنگی تبریک می گویم.
انقلاب اسلامی ایران سرآغاز تحولی نو در عرصه دانش و دانش اندوزی است و روز دانشجو نماد دانش و عینیت بخشیدن به آرمان های بلند انقلاب و روز ارج نهادن به دانشجو و نمایش قدرت علمی دانشجویان و فتح قله های بلند علم و معنویت است.
از دیرباز دانشجویان همواره چراغ راه جامعه بودند و نشانی بر آزاد اندیشی جامعه …. خواسته یا ناخواسته اکثریت نسل جوان ما تحصیلات دانشگاهی رو تجربه کرده اند و چراغ علم و دانش همواره در روزگار ما به دست دانشجویان توانگر افکار مردم خوبمان بوده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر دو روزه خود به کاشمر علاوه بر شرکت و سخنرانی در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت آیتالله سیدحسن مدرس، بر مزار شهدای مدفون در جوار آرامگاه شهید مدرس حضور یافت و همچنین از نرمافزار چندرسانهای زبان سرخ که شامل زندگینامه، فعالیتها، تصاویر، فیلم، عکس و مجموعه مقالات شهید مدرس است، رونمایی کرد.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی روز گذشته (یکشنبه 10 آذر) ساعت 11 و 30 دقیقه صبح به منظور شرکت در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت آیتالله سید حسن مدرس، تهران را به مقصد مشهد ترک کرد؛ در این سفر امیرحسین قاضیزاده هاشمی، محمدرضا محسنی ثانی، نصرالله پژمانفر و ابوالقاسم خسروی رئیس مجلس را همراهی کردند.
رئیس مجلس شورای اسلامی ساعت 12 و 40 دقیقه روز گذشته وارد فرودگاه مشهد شد و مورد استقبال فروزانمهر استاندار خراسان رضوی، علوی قائممقام تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت.
وی سپس برای شرکت در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت آیتالله سید حسن مدرس از شهر مشهد مقدس راهی شهرستان کاشمر محل آرامگاه شهید مدرس شد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، درخصوص واکنش مجلس به رکود شدید صنعت ابریشم کشی کشور، گفت: در دو هفته گذشته جلسه ای در استان گیلان با استاندار گیلان در خصوص توسعه و رونق صنعت ابریشم کشی کشور و افزایش راندمان تولید پیله تر ابریشم برگزار شد که در این نشست تبعات منفی این بی توجهی به وزیر جهاد کشاورزی تذکر داده شد که امیدواریم در این خصوص عملکرد مؤثر و جدی از سوی مسئولان ذی ربط مشاهده شود.

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،درپاسخ به این مطلب که نیازسالیانه کشور تولید 6000 تن پیله ترابریشم است تا از آن 900 تن نخ ابریشم تولید شود، اما متأسفانه در حال حاضر فقط 300 تن نخ ابریشم درکشور تولید می شود که این میزان فقط پاسخگوی یک سوم نیاز کشوراست و مابقی آن باید از طریق واردات نیز تأمین شود این موضوع درحالی است که امروز گمرک جمهوری اسلامی ایران اظهار به صادرات 18 تن ابریشم به سایر کشورهای جهان کرده است، به نظر شما آیا آمار و اظهارات گمرک مبنی بر صادرات این حجم ابرشم با توجه بهتولید 300 تنی این محصولصحت دارد؟ گفت:متأسفانه درچند سال گذشته بالغ بر 2500 کارگاه ابریشم کشی در شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه وجود داشت که درهرکارگاه 3 تا 5 نفرمشغول به کاربودند که به صورت کلی حداقل 10 هزار نفر دراین کارگاه ها کارمی کردند.
نماینده مردم تربت حیدریه ،مه لات و زاوه درمجلس شورای اسلامی،با انتقاد ازاینکه متأسفانه درحال حاضر ازحدود 2500 کارگاه ابریشم کشی فقط 500 کارگاه مشغول به کارهستند، تصریح کرد:
سفر دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس و دکتر خسروی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به کاشمر در سالروز مجلس
ابوالقاسم خسروی به بدرقه کاروان 660 نفری زائران دانش آموز کربلای ایران (راهیان نور) رفت.
در این مراسم که در مزار بی بی حسنیه شهرستان برگزار شد، دهقان معاونت اداره کل و مدیریت محترم آموزش و پرورش شهرستان تربت حیدریه و سرهنگ گرایلی فرمانده محترم سپاه نیز حضور داشتند.
دکترخسروی ضمن تشکر از مسئولین آموزش و پرورش و سپاه و بسیج شهرستان جهت برگزاری چنین اردوهایی ، دانش آموزان عازم سفر را زائران کربلای ایران نامید و برای آنها آرزوی سفری پر از معنویت کرد.
دهقان نیز ضمن تشکر از سپاه پاسداران و بسیج جهت همراهی در این سفر، توضیحاتی را در مورد این سفر به دانش آموزان و والدینشان که برای بدرقه فرزندانشان آمده بودند ارائه داد .
در این جلسه که با حضور دکتر ابوالقاسم خسروی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و دهقان معاونت اداره کل و مدیریت محترم آموزش و پرورش شهرستان تربت حیدریه و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش و موسسین مدارس غیر دولتی شهرستان در محل کانون شهید فاضلی شهرستان تربت حیدریه برگزار شد ، موسسان مدارس و مراکز غیر دولتی شهرستان به بیان مشکلات خود اعم از مالیات ها و عوارض سنگین اداره دارایی و شهرداری ها ، کمبود نیروهای متخصص رسمی آموزش و پرورش در مدارس غیر دولتی و کمبود اعتبارات پرداختند.
خسروی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود در حوزه آموزش و پرورش از مدارس و مراکز غیر دولتی حمایت کرد .
در پایان آیین نامه تاسیس و مقررات مدارس و مراکز غیر دولتی بررسی شد .
تهران - ایرنا - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش نباید به دلیل نبود اعتبار برای تجهیز متوقف شود.
ˈابوالقاسم خسرویˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: توقف توسعه هنرستان ها به دلیل عدم اختصاص کامل بودجه مرتبط به تجهیزات یک اقدام غیرکارشناسی است بلکه باید به دنبال راه هایی برای تجهیز هنرستان ها باشیم.
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلش شورای اسلامی ادامه داد: باید تحصیل دانش آموزان در مدارس به سمت و سوی رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش برود تا بعد از فارغ التحصیلی حداقل یک حرفه یاد گرفته و بتوانند در امور اقتصادی، صنعتی و خدماتی کشور نقش ایفا کنند.
خسروی با بیان آنکه آموزش و پرورش نباید تنها به ارایه مدرک تئوری و ذهنی بسنده کند،
اضافه کرد: با وجودی که در قانون برنامه پنجم توسه و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش بر ضرورت توسعه 50 درصدی هنرستان ها تاکید شده اما هنوز به این رقم نرسیده ایم.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آموزش و پرورش باید ساز و کار توسعه این مراکز را تعریف کند چرا که در تمام کشورهای توسعه یافته، رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
خسروی تاکید کرد: نباید برنامه ریزی ها طوری باشد که فارغ التحصیلان بیکار رشته های نظری و علوم انسانی بدون اینکه بازار کار نیازی به آن ها داشته باشد، بر تعدادشان افزوده شود.
وی با بیان اینکه ادامه این روند غیرکارشناسی است، گفت: رویکرد آموزش و پرورش در مورد هنرستان ها علاوه بر تجهیز باید توسعه این مراکز باشد